fredag 20 mars 2015

1 år 1 månad och 1 dag....

Så smällde det igen och bilen fick jag säga bye bye åt.
Det känns fortfarande overkligt och jag har svårt att fatta att det verkligen har hänt.
Men det står ingen blå Yaris på gården mera så det är bara att acceptera.

Nåja för att berätta händelsen så igår när jag var på väg hem från min syster och kommit så lång att jag skulle svänga ner på min gata, till vänster. Jag blinkade och stannade för det kom en bil emot på andra sidan. I nästa sekund får jag en kraftig smäll bakifrån. Bilen efter mig hade inte sett att jag stannat. Kan fortfarande höra ljudet från smällen eka i mitt huvud.
Nå han ringde polisen med detsamma, medan jag försökte komma ur min bil, men insåg efter en stund att jag inte kunde få upp min dörr så jag kravlade ut på passargerar sidan.
Smått chokad både han och jag väntar vi på polisen och ambulansen och det ända tanken som far i mitt huvud är ... du måste väl skoja ändå, detta kan bara inte hända.

Så nu är jag en bil fattigare, men jag själv mår bra. Lite sjuk nacke och axlar men annars inga problem. Herrn som körde på mig var vänlig och kontaktade med detsamma sitt försäkringsbolag för han erkände att det var hans fel och allt har löst sig smidigt hittills.

Nu är det bara att försöka hitta en bil så snabbt som möjligt så att jag inte skulle behöva köra omkring i hyresbil alldeles för länge. Men det är inte det lättaste att hitta ny bil.
Nåja ska försöka ta det lugnt i helgen och samla tankarna och energi till att börja få ordning på allt sen.


 
 
 


Men hoppas att ni alla får en riktigt trevligt veckoslut!!



2 kommentarer:

  1. Du hade nog änglavakt igen. Kunde ha slutat hur illa som helst det här oxå. Tur att vi inte vet något om vad vi har framför oss. Stackars din vackra bil! Men en bil är ju ändå bara ett dött plåt tingest. Huvudsaken att du klarade dig oskadd. Du får försöka se om du hittar någon ny och bra bil nu så snabbt det bara går. Men ha inte alltför bråttom, tänk noga efter och kolla vad för bil det är. Njut av helgen och försök att koppla av!
    Stor bamse kram!

    SvaraRadera
  2. Nä fy va otäckt! Så skönt att läsa att du klarade dig ändå så pass bra... Hoppas du inte har ont i axlarna och nacken längre.

    Ha det fint!

    SvaraRadera