söndag 13 juni 2010

Jag är jag, men vem är jag egentligen?

Vi använder ofta uttrycket jag är jag, men vem är egentligen JAG?


Du ska aldrig döma en bok av dess utsende. Men är det inte precis vad vi gör? Om vi ser ut på ett visst sett blir vi kategoriserade till en viss grupp.


Men bara för att man klär sig på ett visst sätt eller ser annorlunda ut behöver det inte betyda att man är annorlunda. Kläder kan väl inte assecoera vem man är? De berättar ju inget om hur jag är som person. Men ändå är det väldigt enkelt att få en stämpel på sig. Som människa måste man ju då bli osäker på sig själv. Man börjar fundera vad som egentligen är jag. Är jag verkligen den jag är eller är jag den alla männsikor tro att jag är? Jag:et börjar sakta men säkert bli suddigt.


Men det är ändå så att jag är jag och ingen ska få ändra på det. Om vi låter någon göra det är vi då inte bara osäkra på oss själva som människa, vi vill bara göra andra till lags hellre än att må bättre själva. Jag vet för jag har varit sån. Jag har oroat mig mer över vad andra tycker om mig än vad jag själv tycker om mig. Jag har gått från att vara en person till att vara en annan.


Men det har aldrig fått mig att må bättre. Men jag heller inte säga att jag hittat den jag är nu. För jag utvecklas ständigt genom livet och hittar nya intressen. Men jag skäms inte längre över den jag är, ni får ta mig som jag är. Man får lägga en stämpel på mig, men man vet aldrig hur fel man kan ha. Jag tänker vara den jag är och ingen annan.


Det är åtminstone en sak som jag lärt mig här i livet. Även om jag fått lära mig den hårda vägen.






Så ändra aldrig dig! Var den du är!



1 kommentar:

  1. Kloka ord och vilken vacker bild du har högst uppe. Blev helt tagen av vyn.
    Att hitta sig själv är nog inte lätt och att hitta sitt rätta jag i livet. Du måste tro på dig själv, lyssna till ditt hjärta och följa det och tro att det leder dig rätt.

    En sak vet jag i alla fall säkert om ditt jag, du kommer alltid att vara min älskade syster och det kan ingen ändra på!

    *kram*

    SvaraRadera