onsdag 23 oktober 2013

Lite av varje

Idag har jag varit till Ikea. Så nu ska det börja rumsteras om i lägenheten och ändras.
Fönster skall tvättas. Nya gardiner ska jag sy. Tror inte att julgardinerna kommer upp ännu.
Nu måste det hända något snart annars blir jag tokig. Okej kanske inte tokig men behöver lite omväxling i vardagen.
Antar att det är min höst depression som satt igång för året. Nu när kvällarna har börjat bli mörkare och allt. Så nu får man börja elda ljus för fulla muggar.
Har den senaste tiden både känt mig rastlös och stressad. Inget har egentligen varit roligt och har inte haft ork till något.
Mina dagar går åt att sitta framför datorn och må illa av att se hur duktig alla andra är. Eller så känns det i alla fall. Vet att många har mindre tid en vad jag har men hinner ändå göra fina och roliga saker.

 
Inte kan man säga att jag helt varit sysslolös. Här om helgen var jag på kryssning med mina kompisar. Det var riktigt roligt. Har varit på min kurs förra veckan och spraymålat, också roligt.
Men jag antar att det som behöver få mera energi är jag själv nu.
Komma ut mera och få frisk luft. Ändra om lite hemma och inte se på allt damm och alla högar som av papper och saker som växer här och där.
Jag behöver den där lilla kicken att komma ur min mörker depression!
Håll tummarna att jag har något positivare att säga nästa gång ;)



                                                                
                                                                   

3 kommentarer:

  1. Jo det är en dyster tid vi har framför oss med mycket mörker. Men man får väl försöka att hitta det positiva i allt. Jag har plockat fram el eller batteridrivna ljus och lampor i alla fönster för att försöka få det lite mysigt. Men de här två senaste dagarna har inte ens det riktigt hjälpt eftersom det varit regn, blåst och ännu mera mörker där ute. Men man får kämpa på och se varje solskensdag som något positivt.

    Kämpa på och hoppas du hinner med lite förnyelser! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja detdär känner man ju så väl igen!men det låter precis som jag då jag botar min deprission så jag kan inte ge dig annat råd.
    Oftast går det ju över men det är en jobbig tid!
    Sköt om dig nu och vilket fint ljus med rosblad du har gjort!
    kram från kusin vitamin A

    SvaraRadera
  3. Ja jag känner igen mej! Jag är själv väldigt trött just nu och har inget som kallas egen tid bara en massa måsten. Men kanske vi prioriterar fel saker? Kanske vi borde gå ut i friska luften och hitta på något roligt i stället?
    Jag vet inte men håller tummarna att du hittar mer ork och energi!

    SvaraRadera